همه آنچه درباره جراحي بيني گوشتي بايد بدانيد

۱۸ بازديد

جراحي بيني گوشتي

آيا شما تمايل داريد بيني گوشتي خود را جراحي زيبايي نماييد؟ آيا شما هم شنيده‌ايد كه عمل بيني گوشتي به نسبت جراحي بيني استخواني عملي حساس‌تر و با نتايج كمتر رضايت‌بخشي است؟

جراحي زيبايي بيني يكي از عمل‌هاي بسيار رايج و پرطرفدار بدون محدوديت سن و جنس است. افرادي كه بيني گوشتي و پهني دارند، از اين قاعده مستثني نيستند. در ذهنيت جامعه اما عمل بيني گوشتي نسبت به جراحي بيني استخواني از شانس كمتري براي موفقيت برخوردار است.

اكثر افراد فكر مي‌كنند كه بيني‌هاي گوشتي با عمل زيبايي، به ظاهري كوچك و مناسب نمي‌رسند. اين اعتقاد وجود دارد كه بيني مدتي پس از جراحي، گوشت اضافه مي‌آورد و حتي ظاهري نامطلوب به نسبت قبل پيدا مي‌كند.

اگر شما به طور جدي در فكر عمل بيني گوشتي خود هستيد، اما نگران موارد گفته شده‌ايد، ما را در اين متن همراهي كنيد. شايد به اين نتيجه برسيد كه ترستان از ناموفق بودن عمل بينيتان دور از واقعيت باشد!

خصوصيات بيني گوشتي

خصوصيت اين گونه بيني ها پوست ضخيم همراه با غدد چربي فراوان در قسمت نوك بيني به همراه پهن بودن سر بيني مي باشد.

در اين بيني ها بر خلاف نوك پهن و بزرگ، غضروف هاي ضعيفي دارند به نحوي كه با فشار دست بر روي نوك بيني به راحتي پائين مي آيند. در واقع به خاطر ضعف غضروف در اين بيني ها، ساختار نگهدارنده و حمايتي بيني ضعيف است.

پس كوچك كردن و ضعيف كردن غضروف هاي اين گونه بيني ها باعث افتادگي و پهن شدگي نوك بيني بعد از عمل زيبايي بيني مي شود.

از ديگر خصوصيات بيني گوشتي آن است كه وقتي سر به عقب و بالا نگه داشته مي شود به جاي آنكه نوك بيني و كناره هاي آن حالت مثلث داشته باشند، حالت نيم دايره و يا ذوزنقه دارند.

نكته ديگر در بيني هاي گوشتي آن است كه به جاي آنكه نوك بيني پهن باشد كمي بالاتر از نوك بيني پهن ترين قسمت بيني مي باشد.

عمل بيني گوشتي در اين بيني ها خطرناك و غير ممكن نيست به شرطي كه اصول جراحي بيني اين گونه بيني ها صحيح انجام شود.

همان طور كه گفته شد اين گونه بيني ها ساختار غضروفي ضعيفي دارند، پس به جاي برداشتن و كوچك كردن آنها بايد غضروف آن ها را تقويت و اصلاح كرد.

بينيتان گوشتي است يا استخواني؟

اغلب افراد بيني گوشتي را از روي ظاهر آن تشخيص مي‌دهند، اما اين تشخيص مي‌تواند نادرست باشد. در تعريف علمي بيني گوشتي اين نوع بيني با چند ويژگي ظاهري و بافتي مشخص مي‌شود. حجمي كه شما از يك بيني مي‌بينيد كه آن‌ را به يك بيني پهن و گرد تبديل مي‌كند، مي‌تواند از پوست چرب ضخيم با لايه‌ي چربي كلفت‌تر باشد. پوست اين‌گونه بيني‌ها بسيار چرب مي‌باشد و داراي منافذ زياد و جوش‌هاي زير پوستي است. بر اثر تجمع چربي زير پوست، پره‌هاي اين نوع بيني نيز ضخيم‌تر است. اگر از پايين به بيني‌هاي گوشتي نگاه كنيد، با حالت نيم‌دايره يا ذوزنقه‌ي نوك بيني و كناره‌هاي آن مواجه مي‌شويد. اين در حالي است كه در بيني‌هاي استخواني نوك و كناره‌هاي بيني از پايين حالت مثلثي دارد. لازم به ذكر است در بسياري از بيني‌هاي گوشتي عرض پايه‌ي استخواني آن، بيش از بيني‌هاي استخواني است.

در بيني گوشتي به جاي اينكه انتهاي بيني و قسمت نوك آن پهن‌ترين بخش بيني باشد، معمولاً پهن‌ترين قسمت كمي بالاتر از نوكش مي‌باشد. مشخصه‌ي ديگري كه بيني گوشتي را از بيني استخواني متمايز مي‌كند، مقدار كمتر و ضعيف‌تر غضروف در نوك بيني است؛ اما بيني استخواني پوستي ضعيف و غضروفي محكم دارد. با اين حال اگر قصد جراحي بيني خود را داريد، تشخيص نوع بيني خود را به دكتر متخصص بسپاريد. پزشك با لمس پوست و پره‌هاي بيني و همچنين، با نگاه به فرم و ظاهر نوك بيني از روبرو و پايين، نوع آن را تشخيص مي‌دهد. در اين حالت و در مطب دكتر، اگر بيني شما گوشتي بود مي‌توانيد در مورد نحوه و نتيجه‌ي عمل از فرد متخصصي كه روبرويتان است، اطلاعات صحيحي دريافت كنيد.

انواع بيني گوشتي

۱- بيني گوشتي با غدد چربي فراوان و منافذ زياد و بزرگ:

اين بيني‌ها داراي پوستي با منافذ بزرگ به همراه غدد چربي زيرپوستي فعال هستند. جراح بيني و متخصص در اين زمينه مي‌تواند با ارائه‌ي رژيم غذاي مناسب و تجويز داروهاي مشخصي اين مشكل را به ميزاني كنترل كند. بايد به اين نكته توجه كنيد كه اگر از داروهاي مخصوص براي كنترل اين مشكل پوستي استفاده مي‌كنيد، حتماً پيش از عمل با جراح خود در ميان بگذاريد. استفاده‌ي هم‌زمان اين داروها با عمل بيني گوشتي باعث مي‌شود كه در برش‌هاي ايجادشده گوشت اضافه به وجود بيايد. پيشنهاد مي‌شود كه از شش ماه قبل از جراحي بيني، استفاده‌ي اين نوع داروها را متوقف كنيد.

۲- بيني گوشتي با پوست بسيار ضخيم و غدد چربي كم‌كار:

اين نوع بيني گوشتي داراي پوست قرمز، براق و ضخيم است. در اين نوع از بيني‌هاي گوشتي، غدد چربي نسبت به نوع اول فعاليت كمتري دارد.

آيا جراحي بيني گوشتي با جراحي بيني استخواني متفاوت است؟

همان‌طور كه گفته شد، مشخصه‌ي اصلي بيني گوشتي، پوست ضخيم آن است. غضروف در اين نوع بيني ضعيف‌تر از بيني استخواني مي‌باشد. حال اينكه در عمل جراحي بيني، پزشك با تصحيح شكل استخوان و غضروف، به بيني فرم مي‌دهد. همچنين، ضخامت پوست نوك بيني مشكلاتي را در عمل بيني گوشتي ايجاد مي‌كند و ميزان ظرافت ناشي از جراحي را كاهش مي‌دهد. در عمل اين نوع بيني، پزشك با محدوديت مواجه است، بنابراين، بايد بگوييم كه جواب اين سؤال مثبت است، اما اين پايان ماجرا نيست. درست است كه از ابتدا از معايب داشتن پوست بيني ضخيم بسيار گفته‌ايم، اما بايد بدانيد كه اين نوع پوست محاسن خود را دارد. اگر غضروف يا استخوان بيني ايرادي داشته باشد، ضخامت اين نوع پوست تا حدي روي آن را مي‌پوشاند؛ اما اگر پوست بيني نازك باشد، ايرادهاي كوچك را نيز نمايان مي‌كند. با انتخاب دكتري حاذق كه تفاو‌ت‌هاي انواع بيني و تأثير اين تفاوت‌ها در روند عمل بيني گوشتي را بداند و به صورت تجربي آن را استفاده كرده باشد، مي‌توان بهترين نتيجه را گرفت.

در ادامه، براي روشن شدن ذهنتان در جهت رفع نگراني‌هاي شما، روند عمل بيني گوشتي را به صورت خلاصه بيان مي‌كنيم.

براي اطلاعات بيشتر به سايت بيني كلينيك مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.