آشنايي با عمل جراحي زيبايي بيني

۳۶ بازديد

آشنايي با عمل جراحي زيبايي بيني : رينوپلاستي يا جراحي پلاستيك بيني به عمل جراحي گفته مي­شود كه باعث تغيير شكل ظاهري بيني مي­شود.

اين عمل، جراحي پيچيده و حساسي است كه براي اصلاح بدشكلي ­هاي ظاهري بيني، بازسازي و رفع اختلالات ساختماني بيني كه باعث زشتي و عدم تناسب بيني  با  صورت مي­گردد  انجام مي­شود.

بيني به عنوان جزء مهمي از صورت در مركز توّجه چهره­ ي انسان قرار دارد و به عنوان جزء مهمي از دستگاه تنفس انسان، وظيفه­ ي تصفيه ­ي هواي تنفسي، مرطوب ­سازي و گرم كردن هوا، وظيفه بويايي و وظيفه تخليه ترشحات سينوس ها را دارد كه بهبود اين عملكردها و حفظ وظايف طبيعي بيني از اهداف جراحي زيبايي بيني نيز است.

اقدامات لازم قبل از عمل بيني

1- به عنوان اولين قدم بايد شرح حال دقيق و كامل خود را به پزشك ­تان ارائه دهيد و سپس توسط پزشك جرّاح متخصص در جراحي بيني معاينه شويد تا مشكلات داخلي و خارجي بيني شما مطرح شود. در ويزيت اوليه مشخص مي­شود كه آيا بيني شما احتياج به عمل دارد و يا اينكه شما چقدر از اين عمل جراحي سود مي­بريد؟

2- پس از ويزيت اوليه شما بايد به مركز فتوگرافي جهت تهيه عكس­هاي ديجيتالِ مخصوصِ جراحي بيني مراجعه كنيد. عكس­هايي كه از شما تهيه مي­شود علاوه بر چاپ، بر روي   CD ذخيره و به  شما  تحويل  مي­گردد. از اين عكس­ها براي آناليز قبل و بعد جراحي استفاده مي­شود.

3- انجام آزمايشاتِ لازم براي جراحي در آزمايشگاه كه سلامت عمومي بدن شما را براي جراحي و بيهوشي مورد سنجش قرار مي­دهد و در بعضي موارد انجام سي ­تي ­اسكن.

4- پس از آماده­سازي عكس­هاي ديجيتال و جواب آزمايشات با مطب تماس بگيريد تا وقت مشاوره جراحي بيني، براي شما تعيين شود و در رأس روز و ساعت مقرر مراجعه نماييد.

5- در روزِ مشاوره با شما در مورد جزئياتِ عيب­ها و بدشكلي­هاي بيني و صورت بر روي عكس­هاي ديجيتال گفتگو خواهيم كرد. شما مي­توانيد بر روي عكس­هاي خودتان، نظراتتان را بيان كنيد و انتظارات و توقعات خود از جراحي را توضيح دهيد. جرّاح هم براي شما شرح مي­دهد كه چه قسمتي از بيني شما نياز به تغيير دارد، كدام قسمت بيني عوض خواهد شد و كدام قسمت ممكن است غيرقابل تغيير باشد؟!

6- در مرحله بعدي لازم است شما تعدادي از آلبوم­هاي آموزشي را مطالعه كنيد مشاهده اين آلبوم­ها به درك درست شما از جراحي كمك خواهد كرد و شما مي­توانيد تا حدود زيادي به جراح­تان بگوييد كه از چه بيني خوشتان مي­آيد و از چه چيزي بدتان مي­ آيد. اين آلبوم­ها تبليغاتي و براي جلب مشتري نيستند و تصاوير واقعي هستند كه خوبي­ ها و بدي­ هاي نتايج را به نمايش مي­ گذارند. هيچ بيماري با تبليغات آلبومي يا سايت­ ها يا ساير شبكه ­هاي مجازي نبايد جراح خود را انتخاب كند. انتخاب جراح براساس معرفي از طرف بيماران قبلي يا همكاران پزشك و با شناخت قبلي و اعتماد دوطرفه صورت مي گيرد.در طي اين مراحل، بيمار و جرّاح نظرات خود را به يكديگر منتقل مي­كنند و بيمار آموزش­هاي لازم را دريافت مي نمايد.

هر چه آگاهي بيمار از عمل جراحي بيشتر باشد، ترس از عمل و اضطراب قبل از جراحي كاهش خواهد يافت.

تاكيد من بر آموزش حضوري چهره به چهره خواهد بود تا بيمار و پزشك فرصت كافي براي شناخت عمل جراحي و پاسخ به پرسش ­هاي يكديگر را داشته باشند.

بيمار بايد بتواند توقعاتش از عمل جراحي را توضيح دهد و از طرف ديگر پزشك بايد مشخص كند كه آيا اين توقعات، شدني هستند و در اين صورت آيا به نفع بيمار خواهند بود؟

همه­ ي بيماران بايد بدانند كه منظور از جراحي رسيدن به بيني زيباتر و در عين حال «طبيعي بودن بيني» است. هر تلاشي به بهانه زيباسازي بيني كه آن را از حالت طبيعي خارج كند، پسنديده نيست.

تا اين مرحله، تعدادي از بيماران كه توقع نادرستي دارند يا به هر دليل از جرّاح خوششان نمي­آيد يا جراح از آن­ها خوشش نمي­آيد، حذف مي شوند.

بعضي از بيماران براي تصميم­ گيري نياز به فكر­كردن طولاني­­ تري دارند و منطقي است كه بايد به آنها فرصت داد.

به هيچ وجه براي انجام جراحي عجله نكنيد و تا زماني كه تصميم قطعي و اطمينان كامل پيدا نكرد­ه­ايد، اقدام به گرفتن وقت عمل نكنيد.

نكته بسيار مهم: براي بعضي از بيماران نظر والدين يا همسر يا هر شخص ديگري ممكن است در تصميم­گيري براي عمل مهم باشد در اينصورت بايد با همان شخص   قبل از عمل مراجعه نمايد تا او هم مانند بيمار در جريان جزييات كار باشد. بعضي از بيماران  بعد از عمل  با شخص جديدي به مطب مي آيند كه ميخواهد در مورد عمل اظهار نظر نمايد.

مراجعه اين اشخاص بعد از عمل نه تنها بي ­فايده است، بلكه نظرات و سخنانش مورد توجه قرار نخواهند گرفت.

هر كسي را كه لازم ميدانيد مي­توانيد قبل از عمل و در جلسه مشاوره به همراه بياوريد كه مانند خود شما مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

مصرف قرص آكوتان و داروهاي هم خانواده آن كه براي جوش­هاي صورت استفاده مي­شود بايد حداقل سه ماه قبل از عمل قطع شود. بنابراين مصرف آن را حتما با پزشك خود مطرح كنيد.

محدوديت­هاي جراحي بيني

بعضي از قسمت هاي بيني در طي عمل جراحي به هيچ وجه قابل تغيير نيستند يا به ميزان زيادي تغيير نمي­كنند. مهمترين آنها عبارتند از:

1- زاويه بين پيشاني و بيني (حدفاصل ابروها)  چندان قابل عميق­تر شدن نيست.

2- محل اتصال پره­هاي بيني به صورت، قابل جابجا شدن نيست.

3- در بيني­هاي گوشتي، نمي توان بيني را خيلي كوچك كرد.

4- بيني­هاي داراي انحراف شديد را نمي­توان به صورت صدرصد و شاقولي بدون انحراف درست كرد، بلكه فقط مي­توان از شدت انحراف كاست تا واضح و بَدفرم نباشد.

5- رسيدن به تقارن صدرصد و ميلي­متري در صورت غير ممكن است .زيباترين چهره­ي مدل­ها نيز تقارن صدرصدي ندارد. اصولا صورت طبيعي انسان تقارن هندسي كامل ندارد.

6- بيماراني كه داراي صورت نامتقارن ( مادرزادي يا تكاملي) هستند بايد به اختلاف راست و چپ صورت خود قبل از عمل توجه نمايند، زيرا با عمل جراحي اصلاح نمي­شود. در بعضي از موارد انحراف صورت باعث مي­شود كه بيني هم كج قرار بگيرد كه نبايد با انحراف بيني اشتباه گرفته شود.

7- كيفيت پوست بيني و صورت با عمل جراحي تغيير نمي­كند.

عوارض جراحي بيني

اين عمل جراحي، كه بزرگ­ترين و پيچيده­ ترين جراحي پلاستيك است مانند همه اقدامات جراحي ديگر ممكن است باعث ايجاد عوارض ناخواسته­ اي شود.

هر چند احتمال ايجاد اين عوارض كم و ناچيز است ولي بايد همه بيماران قبل از عمل به آن­ها فكر كنند.

در صورت پيدايش عوارض، هم بيمار و هم پزشك بايد با همكاري كامل و با صبر و حوصله در جهت رفع و بهبود آنها اقدام نمايند.

1- واكنش حساسيتي به نخ بخيه و داروها

2- چسبندگي­هاي جزئي و كلّي پس از عمل

3- نامنظمي در اثر جذب يا واكنشِ ناخواسته به غضروف­ها

4- ايجاد بافت اضافه (گرانولاسيون) داخلي يا خارجي

5- تشكيل جوشگاه غير طبيعي در محل برش ها و …

و بسياري از عوارض كوچك و بزرگ ديگر كه بايد به عنوان يك احتمال در نظر گرفته شوند.

چه بيماراني نبايد عمل كنند ؟

1- بيماراني كه به هر دليل به پزشك خود اعتماد صددرصد ندارد.

2- بيماراني كه دچار اختلالات رواني و بيماري­هاي اعصاب هستند، مانندِ بيماراني كه دچار وسواس و اضطراب شديد هستند.

3- بيماراني كه به دليل شرايط اجتماعي و فرهنگي در خانواده و جامعه پيرامون «فرهنگ جراحي زيبايي» برايشان جاافتاده نيست و نهادينه نشده­ است.

4- بيمار متأهلي كه همسرش با جراحي مخالف است.

5- بيماراني كه والدين آنها با جراحي مخالف هستند. اين بيماران پس از عمل جراحي دچار مشكلات متعددي مي­شوند كه به دليل ضعف حمايت توسط خانواده و يا تمسخر بيمار توسط اعضاي خانواده و بهانه تراشي­ هاي متعدد ايجاد مي­شوند.

6- بيمارانِ مصرف كننده­ي داروهاي سركوبگر ايمني ، شيمي درماني و…

7- بيماران با بيني شديداً گوشتي

8- بيمارانِ داراي توقعات و انتظارات غيرمعقول و غيرممكن. بيماراني كه دنبال  بيني آرماني و تخيلي  خودشان هستند و نمي­توانند با  بيني واقعي و ممكن  بعد از عمل كنار بيايند.

9- بيماراني كه از توان مالي و اقتصادي عالي برخوردار نيستند. زيرا هزينه­هاي جراحي زيبايي سنگين و گران است.

10- بيماراني كه انگيزه و حوصله­ي كافي براي عمل جراحي ندارند.

11- بيماراني كه مبتلا به «اختلال بد شكل پنداري بدن، BDD» هستند و به شكل قسمت­هاي مختلف بدن خود ايرادها و اشكال­هاي غير واقعي مي­گيرند.

12- بيماراني كه به خاطر جلب رضايت همسر يا شخص ديگري به اكراه تن به عمل جراحي مي­دهند.

13- بيماراني كه احتمال نياز به «جراحي مجدّد» را قبول ندارند و در صورتيكه نيازي به جراحي مجدّد پس از يك­سال باشد توان يا خواست انجام آن را نمي­پذيرند.

اگر شما هم جزء يكي از موارد سيزده گانه بالا هستيد، لطفاً از عمل جراحي منصرف شويد يا به پزشك ديگري مراجعه نماييد!

هر بيماري كه تصميم به اين عمل جراحي مي­گيرد بايد از :

  • توان روحي و جسمي قويي
  • توان مالي و اقتصادي قوي

برخوردار باشد تا هم بتواند سختي­ها و پيگيري­ هاي مربوط به عمل جراحي را تحمل نمايد و هم توان پذيرش عوارض كوچك و بزرگ را داشته باشد. بايد بتواند صراحتاً و با شجاعت كامل بگويد كه عميقاً دوست دارد جراحي زيبايي بيني  نمايد و با اعتماد كامل به هر آنچه جرّاح بيني صلاح بداند اقدام خواهد كرد. بعضي بيماران اعتماد بنفس كافي ندارند و براي اين عمل بهانه­هاي مختلف مثل انحراف داخلي و … مي­آورند كه مناسب اين جراحي نيستند.

آگاه باشيد كه اين عمل جراحي در بهبود مشكلات بويايي و در بهبود خروپف و در بهبود آلرژي به­ هيچ وجه تاثيري ندارد. اين مشكلات با عمل بيني رفع نميشوند و نيازمند بررسي­ها و درمان­هاي جداگانه هستند.

آمادگي قبل از عمل بيني

1- اگر سابقه بيماري شناخته شده قبلي، مصرف داروي خاص، سابقه بيماري فاميلي به خصوص بيماري خونريزي دهنده  ( مانند هموفيلي و …)  سابقه بستري قبلي و جراحي قبلي ، سابقه بد جوش خوردن  زخم­هاي پوستي و تشكيل اسكار) يا همان گوشت اضافه) را داريد، حتماً قبل از اخذ پذيرش اطلاع دهيد. بعضي از بيماران ممكن است علاوه بر بيني، داراي اشكالاتي در ساير نقاط صورت مانند چانه و … باشند كه پس از آناليز صورت به آنان گوشزد مي­شود. اصلاح همزمان يا جداگانه آنها ممكن است الزامي باشد.

2- براي اقدام به جراحي، معمولاً بايد بيمار داراي 18 سال تمام در آقايان و  17 سال تمام  در خانم­ها بوده و رضايت­نامه قانوني جراحي را شخصاً در بيمارستان پر نمايد. براي بانوان گرامي كه متاهل نباشد رضايت پدر و براي بانوان متاهل رضايت شوهر نيز به صورت حضوري اخذ مي­گردد. بنابراين حضور اين افراد در محل بستري الزامي است. از قبل هماهنگي­هاي لازم براي حضور بموقع ايشان را انجام دهيد تا در بستري شما اختلال ايجاد نشود.

3- قبل از بستري، حتماً لازم است اقدامات مربوط به آزمايشات و عكسبرداري­ها و فتوگرافي ديجيتال را بطور كامل انجام داده و به تاييد پزشك­تان رسانده باشيد. عكس ديجيتال و CD آن، نزد پزشك بايگاني مي­شود ولي ساير مدارك پزشكي، نزد شماست تا به هنگام مراجعه به بيمارستان تحويل دهيد. همچنين نسخه­ي دارويي مربوط به قبل و بعد از عمل را دريافت و داروهاي مربوطه را فراهم كنيد و اين داروها را با خودتان به محل بستري هم بياوريد. در بعضي موارد ممكن است مشاوره با دكتر بيهوشي يا ساير تخصص­ها لازم باشد كه به شما گفته خواهد شد.به­ ويژه در بيماران با مشكلات پوستي كه تاثير فراواني بر كيفيت عمل شما خواهد داشت مشاوره با متخصص پوست متبحر در امور زيبايي بسيار مهم خواهد بود.

4- لازم است از دو هفته قبل و بعد عمل، از مصرف داروهاي مسكن از خانواده آسپرين مانند بروفن، ديكلوفناك، ناپروكسن و … خودداري نماييد. براي تسكين درد فقط مي­توانيد از استامينوفن استفاده كنيد.

5- مصرف سيگار براي سلامتي بطور كلي زيان­ آور است و بر روي نتيجه جراحي پلاستيك نيز تاثير منفي دارد، حداقل يك ماه قبل، آن را ترك نماييد.

6- در صورتيكه سرماخوردگي اخير يا زخم پوستي مانند تبخال داريد يا حساسيت پوستي به چسب، اطلاع دهيد.

7- شب قبل عمل يا صبح قبل عمل استحمام نماييد.

8- آقايان محترم بايستي قبل از بستري صورت خود را به طور كامل اصلاح نمايند.

9- خانم­هاي محترم در روز بستري از آرايش صورت جدا خودداري نمايند و زيورآلات به همراه نداشته باشند. مواد آرايشي در فيلد جراحي بيني باعث مزاحمت مي­شوند.

10- از ساعت 12 نيمه شب قبل عمل، خوردن و آشاميدن را متوقف كنيد.

11- ساعت 10 شب قبل عمل، دستور دارويي مربوط را دريافت و اجرا كنيد.

12- در صورت داشتن حساسيت به دارو يا به موادغذايي( مانند تخم مرغ و …) اطلاع دهيد.

13- شب اول پس از عمل در بعضي از بيماران (نه در همه آنها) احتمال دارد لازم شود در بيمارستان بمانيد، لازم است يك نفر همراه همجنس و بزرگسال كه بتواند در كنار شما باشد به همراه داشته باشيد. پس براي اين موضوع آمادگي داشته باشيد.

14- راس ساعت مقرر در بيمارستان حضور يابيد و قبل از بستري شدن هزينه­هاي جراحي و بستري را برآورد نموده و قطعي كنيد و مبالغ مربوطه را به همراه داشته باشيد. تسويه حساب بيمارستاني بصورت نقدي و همزمان است و به نحوه­ي ديگري امكان­پذير نيست و هزينه­هاي جراحي پلاستيك مشمول هيچ بيمه­اي نمي­باشد و براساس مقررات قانوني محاسبه مي­گردد و كاملا آزاد است. بعضي بيماران بعدا درخواست مي­كنند كه به آن­ها گواهي خاص بعنوان فقط جراحي انحراف داخلي بيني داده شود يا اصلا جراحي زيبايي قيد نشود يا اصلا براي خود جراحي زيبايي بيني مبالغي ذكر گردد تا از فلان بيمه يا اداره يا سازمان دولتي يا غير دولتي هزينه­اي دريافت كنند! دقت كنيد كه اين كار توسط پزشك يا بيمارستان انجام نخواهد شدو خلاف قانون و خلاف اخلاق پزشكي است. اگر چنين ذهنيتي داريد اصلا اقدام به جراحي نكنيد.

15- داروهايي را كه در طي يك­ سال گذشته به توصيه پزشك مصرف كرده­ايد، ليست كرده و اطلاع دهيد.

نكته مهم: قبل از انجام عمل جراحي فرم­هايي كه حاوي دريافت اطلاعات و رضايت­نامه انجام جراحي و در واقع در حكم قرارداد بين بيمار و پزشك است به شما ارايه مي­گردد كه بايد به دقت تكميل و تاييد شود.

در اين قرداد خلاصه­اي از همين آموزش­هاي قبل عمل آورده شده و مورد تاكيد قرار گرفته­اند و در حكم تعهدنامه­اي است كه پزشك و بيمار براي هميشه به آن متعهد و ملزم خواهند بود.

حين عمل جراحي بيني

1- عمل جراحي شما  با بيهوشي انجام مي­شود.

2- طول مدت عمل بستگي به مقدار وقت لازم براي اصلاح بدشكلي­هاي بيني و بازسازي بيني دارد ولي معمولاً در حدود 2 ساعت است. البته بيمار براي آمادگي قبل از بيهوشي كامل و نيز خارج شدن كامل از بيهوشي مدت زمان طولاني­تري را در اتاق عمل مي­گذراند. مثلاً حدود يك ساعت در ريكاوري مي­ماند تا كاملاً بيدار شود.

3- بعد از خروج از بيهوشي ، بيني شما با پانسمان مسدود شده­است، بنابراين  به خاطر داشته باشيد كه بايد «با دهان باز» تنفس كنيد.

4- وقتي بيمار از اتاق عمل به بخش منتقل مي­شود، بايد هوشيار باشد و مثلاً بتواند به صدا كردن جواب بدهد و صحبت كند.

مراقبت ­هاي پس از عمل بيني

به طور كلي بيمار بايد اصول اوليه مراقبت­هاي پس از عمل را در مطب آموزش ببيند. مثلا نحوه فعاليت و استراحت و رژيم غذايي و چگونگي مصرف داروها وچگونگي استحمام و نحوه مراجعه بعدي و ساير موارد ضروري. اين آموزش­ ها را نبايد به روز عمل موكول كرد.  براي دريافت اين آموزش­ها وقت كافي اختصاص دهيد و تا به طور كامل ياد نگرفته ­ايد مطب را ترك نكنيد.

1- سر بيمار بايد 30 درجه بالا باشد. همراه بيمار نيز بايد مانند خود بيمار از اصول مراقبت­هاي اوليه­ ي اين عمل آگاه باشد. يعني آموزش­هايي كه خودتان قبل از عمل و در مطب مي­آموزيد به همراه­تان منتقل كنيد. همراه بايد به ويژه هرگونه اختلال در هوشياري و مشكل تنفسي را بلافاصله به پرستار بخش اطلاع دهد.

2- از كيسه يخ كوچك بر روي گونه ­ها به صورت پي در پي، استفاده شود.

3- ترشحات خونابه­ اي كم از جلوي بيني، طبيعي است ولي نبايد خون­ريزي شديد و غليظ باشد. از خونريزي ­هاي جزيي پس از عمل مضطرب و سراسيمه نشويد زيرا وجودشان طبيعي است و به راحتي كنترل مي­شوند.

4- تا 6 ساعت پس از عمل نبايد هيچ چيزي خورانده شود و شروع مايعات بايد با اجازه پرستار باشد.

5- رژيم غذايي شب اول، مايعات و غذاهاي خيلي نرم و آبكي خواهد بود. از روز بعد عمل آبميوه­ هاي طبيعي، شيرموز، شير خرما، شير عسل، انواع سوپ­ها، پوره­ها، فرني­ها، سيب­زميني پخته، تخم ­مرغ پخته، ماكاروني، پلوي كته، آب خورشت­ها با گوشت نرم، كباب كوبيده و غذاهاي نرم ديگر مصرف كنيد. از مصرف شكر زياد، خودداري كنيد. عسل و خرما، قند­هاي بهتري هستند. از مصرف آجيل و شكلات، نوشابه هاي گازدار، شيريني ­هاي تر، غذاهاي پر ادويه، فست فود­ها و غذاهاي سفت خودداري كنيد.

6- به هنگام ترخيص، دستورات دارويي و زمان مراجعه را چك كنيد. در مصرف دارو دقيق و مطيع كامل باشيد.
7- در داخل بيني پانسمان مخصوص داريد كه بسته به شرايط عمل چند ساعت تا چند روز پس از عمل در بيمارستان يا در مطب خارج مي­شود. از هرگونه دستكاري بيني خودداري شود و قبلاً جهت مراجعه بعدي بصورت منظم با منشي مطب هماهنگ گردد. هميشه با منشي در تماس باشيد.

8- اسپلينت سفيد رنگي روي بيني معمولاً هفت تا هشت روز بر روي بيني مي­ماند و سپس توسط جراح  برداشته مي­شود و به جاي آن چسب زده مي­شود. در آن روز، قبل از مراجعه بايد استحمام كنيد و مي­توانيد صورت خود را نيز كاملا شستشو دهيد. خيس شدن بيني و پانسمان در آن روز اشكالي ندارد.

9- بهتر است در روز برداشتن اسپلينت و قبل از هر بار تعويض چسب بيني، آزادانه دوش بگيريد ولي از دست زدن به چسب بيني خودداري كنيد. در روزهاي ديگر هم مي­توانيد استحمام كنيد ولي به ­گونه اي كه به بيني آب نخورد. روشش را ياد بگيريد.

10- پس از برداشتن پانسمان بيني و بخيه­ ها، لازم است از پماد چرب كننده و نيز قطره يا سرم شستشو استفاده كنيد كه بايد نحوه استفاده از آن را ياد بگيريد.

مسائل مالي

از مسائل بسيار مهم براي بيماران واضح شدن و شفافيت مسائل مالي است كه لازم است به موارد ذيل توجه بفرماييد:

1- جراحي­ هاي زيبايي مشمعول هيچ بيمه ­اي نيستند و شما قبل و بعد عمل نمي­توانيد درخواست جبران هزينه از بيمه­ ها يا از ارگان­هاي امدادي و درماني مانند خدمات­ درماني، تأمين ­اجتماعي، نيروهاي­ مسلح، بانك­ها، بيمه ­هاي تكميلي و هر گونه بيمه­ ي ديگري داشته باشيد.

2- وقتي كه جراحي انحراف داخلي بيني همزمان با جراحي زيبايي انجام مي­شود، بسياري از بيمه­ ها از شمول آن براي پرداخت هزينه خودداري مي­كنند و شما نمي­توانيد ادعا كنيد بخاطر انحراف بيني يا شكستگي بيني عمل زيبايي كرده­ام پس مشمول بيمه هستم! پس انجام جراحي زيبايي همزمان، هر گونه جراحي كوچك درماني همزمان را از مسئوليت اكثر بيمه ها خارج مي­كند. دقت كنيد كه بايد  قبل از عمل خودتان به اداره بيمه ­تان مراجعه و جزييات را از خود آن­ها بپرسيد. ما فقط بر اين نكته تاكيد مي­ ورزيم كه جراحي زيبايي به هيچ­وجه مشمول هيچ بيمه­ اي نيست و نخواهد بود و همه­ ي جزئيات پرداخت­ هاي مالي بيماران بر اساس تعرفه­ هاي قانوني مصوب است و ارتباط مالي بيمار، فقط با بيمارستان است نه پزشك معالج.

3- پزشك شما به شما هيچ گونه فاكتور و رسيد و يا گواهي مبني بر هزينه هاي مالي نخواهد داد .مسايل مالي فقط به بيمارستان مربوط است و كارشناسان بيمارستاني بر اساس قوانين و مقررات مربوطه آن را محاسبه و اعمال خواهند كرد.

4- اگر به اميد دريافت پول يا جبران هزينه از بيمه­ها يا سازمان­ها يا اشخاص هستيد لطفاً از عمل جراحي منصرف شويد يا به پزشك ديگري مراجعه نماييد.

5- مسائل مالي هميشه در جراحي­ هاي زيبايي يك مسئله مهم بوده است ما نهايت سعي خود را جهت كم كردن و ارزان كردن اين جراحي انجام داده­ايم تا با حفظ كيفيت، هزينه­ ها منصفانه و عادلانه باشد با اين وجود به دليل گراني شديد ابزارهاي مصرفي و خدمات بيمارستاني و هزينه سنگين برنامه­هاي آموزشي پژوهشي به ويژه در خارج كشور كه براي حفظ ارتقاء كيفيت جراحي الزامي است، هزينه ­ي جراحي­ هاي زيبايي روز به روز بيشتر مي­شود.

6- اگر بيمار به اندازه كافي ثروتمند و توانمند نباشد و بخواهد با فشارآوردن به خود يا خانواده هزينه­ ها را تحميل نمايد، نبايد اقدام به عمل جراحي كند. ذات جراحي­ هاي زيبايي نداشتن هر گونه دغدغه مالي است.

جراحي مجدّد: چرا و چگونه؟

در عمل جراحي زيبايي نيز مانند همه عمل­هاي جراحي ديگر احتمال نياز به جراحي مجدد وجود دارد. تقريباً 10% از بيماران به دليل مشكلات غيرقابل پيش ­بيني پس از عمل ممكن است يك­سال بعد از جراحي به روتوش بيني( اصلاح جزئي يا كلي) نياز داشته باشد. بنابراين لازم است به موارد ذيل توجه فرماييد:

1- انجام جراحي مجدد قبل از يك­سال غير ممكن است و شما بايد صبر و حوصله­ ي كافي جهت تحمل يك­سال تورم يا تغييرات موضعي را داشته باشيد.

2- به همه بيماران  بدون استثناء گفته مي­شود كه آمادگي لازم جهت جراحي مجدد احتمالي را داشته باشند. ممكن است شما يكي از آن ده درصد باشيد. اگر اين احتمال را قبول نداريد اصلا نبايد عمل كنيد.

3- در انجام جراحي مجدد، پزشك معالج­تان از شما حق العمل جراحي دريافت نمي­كند ولي بايد هزينه­ هاي بيمارستان را خودتان پرداخت كنيد.

4- تشخيص نياز يا عدم نياز به روتوش بيني پس از يك­سال، با پزشك شما خواهد بود. وجود ايرادهاي جزئي و كوچك دليلي براي جراحي مجدد نيستند. با ايرادهاي كوچك كاري نخواهيم داشت.

5- تأكيد مي­شود كه منظور از انجام جراحي، تغييرات شكل ظاهري بيني در حدّ امكان و قابل اجرا است بطوريكه تفاوت آشكار و واضحي با قبل عمل از جهت زيبايي به وجود آيد، ولي به خاطر داشته باشيد كه از بهترين بيني­ هاي عمل شده پس از جراحي مي­توان اشكال گرفت و ايراديابي كرد. خالق كامل خداست و ما ادعا نمي­كنيم كه از موارد جراحي زيبايي  هيچگونه اشكال و ايرادي نتوان گرفت، بلكه ادعا مي­كنيم كه در خاتمه يك­سال بيني زيباتر و شكيل­تري نسبت به قبل عمل تحويل بيمار مي­دهيم.اگر در اين مقايسه   بعد از عمل  بهتر از  قبل از عمل  شده باشد به هدف خود دست يافته­ايم.

اهميت آگاهي قبل از عمل بيني

همه­ ي مطالبي كه با شما در ميان گذاشته­ ام، بر اساس صداقتِ كامل و با رعايت اخلاق پزشكي است كه بايد به آن وفادار باشيم.

هرگز بيماري را به جراحي تشويق نكرده­ام و از ترساندن و ايجاد اضطراب از بيمار پرهيز كرده ­ام. برعكس هر چه آگاهي و اطلاعات بيمار افزايش يابد با آرامش و اعتماد بيشتري آماده عمل مي­شود.

اطلاعات مربوط به اين جزوه در واقع ترجمه ه­اي است از آخرين منابع پزشكي جهان كه جهت سازگاري با فرهنگ جامعه ما قسمت­ هايي از آن ويرايش شد­ه ­است .

از سوي ديگر از بيماران خود انتظار دارم كه برخورد صادقانه داشته باشند و از پنهان­كاري و دروغ و يا ارائه اطلاعات نادرست بپرهيزند.

نكته پاياني

بدون شك، لبخندِ رضايتِ بيمار و احساس خوشحالي دروني او از نتيجه عمل جراحي با ارزش­ترين پاداشي است كه نصيب دكتر مي­شود.

برايتان خوشحالي روز افزون آرزو مي­كنم و اميدوارم زيباترين بيني نصيب شما شود!

براي اطلاعات بيشتر به سايت biniclinic مراجعه كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.